Бъдещите Porsche Boxster и Cayman EV ще бъдат адаптирани и за ДВГ

Очевидно само с ток няма да стане, затова дуото, което беше свалено от моделната гама, за да бъде заменено от електрически модели, ще се трансформира и ще може да поеме монтирането и на ДВГ

Пламен Георгиев,
Porsche 718 Cayman GT4 RS

, CarMarket.bg

Porsche 718 Cayman GT4 RS

Porsche се готви да адаптира платформата на следващото си поколение 718 Boxster и Cayman, за да може да монтира на нея бензинови двигатели, след като първоначалният план бе те да станат изцяло електрически.

Производството на Boxster и Cayman от четвърто поколение приключи миналия месец, като тази година се очакват нови електрически версии. Но с отслабване на търсенето на EV, Porsche вече обяви, че ще продължи да продава "топ" варианти - предполага се, че ще бъдат версиите RS и GT4 RS - на настоящите модели.

Електрическият преход удари тежко Porsche, което принуди производителя да изостави някои планове за нови електрически автомобили, понасяйки загуби от около 7 милиарда евро в течение на целия преход от ДВГ на ток.

Сега източници от инженерния център на компанията във Вайсах са казали на Autocar, че Porsche работи и върху връщането на бензиновото дуо в гамата чрез модифициране на платформата PPE Sport, предназначена първоначално само за електрически автомобили. Така те ще могат да монтиран средно разположен двигател с вътрешно горене.

Ходът цели осигуряване на максимална ефективност на производството и мащабиране на ключови компоненти. Това е и едно от най-радикалните решение, свързани със задвижването в историята на Porsche.

Други модели в гамата, които преди бяха замислени да станат изключително електрически, включително Macan, сега също ще могат да дадат на клиентите си избор и с двигател с вътрешно горене. Всъщност, новата 718-ка, базирана на PPE Sport, са различни от „топ“ вариантите на 718, за които Porsche заяви, че са в процес на разработка по време на „стратегическото пренастройване“ през септември. Очаква се тези модели да бъдат продължение на RS и GT4 RS от сегашното поколение, които са позиционирани да бъдат над електрическите автомобили от 2026 г.

Тази нова информация предполага, че те ще бъдат използвани като временен вариант, докато предстоящите модели от пето поколение се появят към края на десетилетието. Запознати с Porsche подчертават, че за да бъдат жизнеспособни, новите модели с ДВГ от пето поколение трябва да постигнат динамичен паритет с електрическите си събратя - висока летва, предвид това, което те описват като „ултра нисък център на тежестта“, осигурен от електрическата архитектура.

Постигането на това няма да бъде лесна задача. Платформата PPE Sport използва носещ батериен пакет и плосък под, така че премахването на батерията би отслабило значително цялата каросерия. В резултат на това, предложението на инженерите на Porsche се фокусира върху разработването на нова структурна подова секция, която се закрепва с болтове към съществуващите твърди точки на платформата, като по този начин ефективно добавя твърдост.

Преработена задна преграда и подрама ще поддържат двигателя и трансмисията, съобщава Autocar. Трябва да се решат и други структурни ограничения, защото електрическата структура не осигурява централен тунел, нито място за резервоар за гориво, горивопроводи или изпускателна система. Инженерите предполагат, че тези мерки изискват разработването на изцяло нова задна секция, тъй като архитектурата никога не е била проектирана за бензинов двигател. А Mercedes направи точно това: платформа за електромобили, но замислена така, че да може да побира и ДВГ.

Porsche Porsche Boxster Porsche 718 Cayman ДВГ